Wycieczka klas ósmych w Góry Stołowe

W dniach 28 – 30 września 2022 uczniowie klas ósmych: c, d i a wybrali się w Góry Stołowe.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy zespół podziemnych laboratoriów z okresu II wojny światowej ARADO w Kamiennej Górze.

Drugiego dnia pokonaliśmy pieszo trasę turystyczną skalnym labiryntem w rezerwacie przyrody Błędnych Skał, do której dotarliśmy tzw. Szosą stu zakrętów. Następnie odbyliśmy trzygodzinną pieszą wędrówkę na najwyższy szczyt Gór Stołowych - Szczeliniec Wielki. Wtedy właśnie opadła mgła i zza chmur wyłoniło się słońce a naszym oczom ukazały się zapierające dech w piersiach widoki. Tu właśnie rozpoczęła się magia Gór Stołowych. Odrobina wyobraźni i w otaczających nas skałach dostrzegaliśmy zaklęte w skałach postaci zwierząt i ludzi, a potem zeszliśmy do piekielnej kuchni, by przedrzeć się skalnymi szczelinami na wyżej położone tarasy widokowe, skąd mogliśmy podziwiać panoramę Sudetów. Po zejściu ze szczytu udaliśmy się do Czermnej do Kaplicy Czaszek zbudowanej z kości ok. 3 tysięcy ludzi.

Trzeciego dnia weszliśmy do Kopalni Złota w Złotym Stoku. Zwiedziliśmy sztolnię Gertruda, przeszliśmy Chodnikiem Śmierci do podziemnego wodospadu w Sztolni Czarnej. Z kopalni wyjechaliśmy na powierzchnię pomarańczowym pociągiem.

Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń.